Care more
TUI Nederland wil de meest aantrekkelijke werkgever in de Nederlandse reisbranche zijn voor het aantrekken en behouden van talent. Wij zijn betrokken bij onze huidige en toekomstige medewerkers die wij graag een respectvolle, veilige, gezonde, stimulerende én uitdagende werkomgeving bieden. Met onze manier van werken ‘newWork@TUI’, stellen wij onze medewerkers centraal.
In de pijler Lead the Way dragen we o.a. bij aan de volgende Sustainable Development Goals:
newWork@TUI
In een veranderende wereld van digitalisering en flexibele klantgerichte dienstverlening zijn onze medewerkers de belangrijkste onderscheidende waarde. Om te kunnen blijven inspelen op deze veranderingen plaatsen we onze medewerkers centraal. Met als doel werken zinvoller, leuker en efficiënter te maken. Onder de noemer newWork@TUI geven wij onze medewerkers de vrijheid, verantwoordelijkheid en het vertrouwen om werk- en privéleven zo vorm te geven dat ze (beter) op elkaar aansluiten. Het stelt ons in staat onze klanten nog beter voorop te stellen, ruimte voor ondernemerschap te creëren en nog beter samen te werken over de afdelingen en landen heen.
Respectvolle omgeving
Bij TUI is gelijke behandeling van (toekomstige) medewerkers vanzelfsprekend en gaan we ervanuit dat medewerkers respectvol met elkaar omgaan. Dit verankeren we in richtlijnen om discriminatie tegen te gaan, privacy te waarborgen en werkplekken veilig en verantwoord in te richten. TUI heeft een gedragscode waarin thema’s zoals respect, eerlijkheid, ethiek, veiligheid, gezondheid, omkoping, corruptie en databescherming staan vermeld. TUI luistert daarbij naar de mening van de medewerkers, bevordert de gezondheid en veiligheid van medewerkers en bevordert de werksfeer.
Reisprofessionals van de toekomst
De studenten van vandaag zijn de reisprofessionals van de toekomst. Zowel studenten als de reisbranche zijn erbij gebaat als opleidingen aansluiten bij de praktijk. TUI werkt daarom samen met verschillende opleidingsinstanties en brancheorganisaties om studies beter aan te sluiten bij het werkveld.
TUI Cabin Crew Academy
De TUI Cabin Crew Academy is een samenwerking met het MBO College Airport in Hoofddorp en biedt studenten de mogelijkheid in anderhalf jaar de opleiding Luchtvaartdienstverlening niveau 4 te doorlopen en te worden opgeleid tot cabin crew of cabin attendant.
TUI Hospitality Academy
De driejarige mbo 4-opleiding TUI Hospitality Academy bereidt studenten voor op een carrière in toerisme. Bijvoorbeeld als medewerker bij een touroperator of een reisbureau. Als gids, host, of reisleiding. Of als medewerker online marketing of customer care. Voor deze opleiding is TUI Nederland een samenwerking aangegaan met het Koning Willem I College in Den Bosch.
Opleidingen & duurzaamheid
Als marktleider in de Nederlandse reisbranche en als leider in duurzaamheid, delen we onze kennis ook op dat gebied graag met toekomstige professionals. Op gebied van duurzaamheid werken we samen met hogescholen en universiteiten op gebied van wetenschappelijk onderzoek en praktische projecten, verzorgen we regelmatig gastcolleges en sluiten we aan bij studentencongressen over duurzaamheid.