TUI geeft 'live' inkijkje op winterzonbestemmingen
Deze week start TUI de campagne 'Ondertussen in...' .
Op de grote Nederlandse en Belgische treinstations zie je bewegende vakantiebeelden van een zonnige bestemming. Bekende influencers geven een ‘live’ inkijkje van het verblijf op een vakantiebestemming, waar ze op dat moment zijn, of net zijn geweest.
Hiermee wil TUI degenen die het herfstweer hier helemaal zat zijn, verleiden tot het boeken van een vakantie. Het zijn authentieke vakantiebeelden, close-up en vanuit de persoon gefilmd. De combinatie van de woorden 'Ondertussen in...', het bewegende beeld en het actuele weer is onderscheidend en maakt het écht. Je krijgt het gevoel dat je even mag meekijken en voelen hoe het ter plaatse is. En tegelijkertijd krijg je de feitelijke informatie van de bestemming, de reisafstand en de prijs.
Zo is bijvoorbeeld de frisse ochtendduik van Moïse Trustfull in Kaapverdië in de treinstations in Nederland te zien op digitale abri’s. En de ochtendduik in Mexico van de Belgische influencer Stien wordt getoond in de Belgische treinstations. De lokale temperatuur wordt daadwerkelijk live ingelezen vanaf een weersite en verandert de hele dag mee.
“Stel je rijdt op een regenachtige dinsdagochtend om half acht een treinstation binnen. Door een beslagen ruit zie je een zeer verleidelijk bewegend zonnig beeld op een bewegende abri. Zo creëren we relevante impact binnen onze doelgroep. Je wordt echt even meegenomen", aldus Frans Leenaars, CMO TUI Western Region.
Na deze week in de treinstations geven de influencers gedurende een hele dag vanaf hun bestemming een inkijkje in wat ze op dat moment aan het doen zijn op hun zonnige vakantieadres. Dat gebeurt door zogenaamde ‘take-overs’ van de social media-kanalen van TUI; facebook, Instagram en TikTok.
“Het zijn niet per se sensationele vakantiebeelden maar ze laten op zeer reële wijze zien hoe de situatie daar op dat ogenblik is", zegt Christine van Hedel, Senior Digital Marketeer Social Media & Influencers, TUI Benelux.
TUI werkt in deze campagne samen met 4 Nederlandse en 4 Belgische influencers:
Voor Nederland zijn dat:
Dee - Curaçao
Moïse Trustfull - Kaapverdië
Froukje de Both - Malediven
Kirsten Schilder - Gran Canaria
En voor België:
Katrien van With Kids on the Road - Dubai
Stien Edlund - Mexico
Gaëlle - Lanzarote
Het is de Merckxs - Dominicaanse Republiek
DOOH in samenwerking met outdoor partners Global Nederland en ClearChannel in België.