Retail TUI Nederland sluit zich aan bij INretail
Per 1 oktober is TUI Nederland met haar 135 reisbureaus lid van de vereniging INretail (non-food). INretail komt op voor de belangen van retail-ondernemers en TUI is het eerste lid in de reisbranche en versterkt hiermee het belang van haar reisbureaus in de winkelstraat..
TUI wil met haar lidmaatschap als grootste retailer in de reisbranche bijdragen aan diverse initiatieven van INretail. Belangrijk is hun inzet voor duurzaam en kwalitatief behoud van de winkelstraat. TUI retail sluit aan bij platforms als de Nieuwe Winkelstraat en Lokaal Retail Belang. Het lidmaatschap van de retail-organisatie van TUI is aanvullend op het ANVR-lidmaatschap van TUI Nederland.
Suzanne Goossen, Head of Retail TUI Nederland & Franchise TUI at Home: “Als TUI retail aansluiten bij INretail is voor ons zeer waardevol; wij focussen in onze eigen retail ook sterk op lokaal ondernemerschap, iets waar INretail zich hard maakt. Door het lidmaatschap met INretail kunnen we gebruik maken van interessante data en onderzoeken naar onder andere retail trends en nieuwe ontwikkelingen. We dragen graag bij aan het behoud van een aantrekkelijke winkelstraat in dit netwerk met andere interessante mede-retailers en hebben daarbij met name aandacht voor duurzaamheid”.
Jan Meerman, directeur INRetail:“Consumenten waarderen levendige dorpskernen en bruisende binnensteden. Door alle retailspelers in deze gebieden te verbinden, kennis uit te wisselen, data beschikbaar te stellen en samenwerking te organiseren, versterken we de aantrekkingskracht van dorpen en steden. Dat is niet alleen goed voor de ondernemers die er hun omzet moeten realiseren, maar ook de bewoners en bezoekers van die plaatsen ervaren meerwaarde. We profiteren allemaal van economisch aantrekkelijke en sterke winkelgebieden.”
TUI is continu bezig met vernieuwing van en innovatie in de reisbureaus, de samenwerking met INretail helpt hen om gezamenlijk te innoveren en aan te sluiten bij diverse consumententrends en ontwikkelingen. Ook belangrijk is om bij te dragen aan en te leren van duurzaamheidsthema’s op vlak van retail.
INretail behartigt de belangen van de retail lokaal, regionaal, landelijk en in Brussel. Gezamenlijke doel is om winkelgebieden toekomstbestendig te maken een groei in de retail te ondersteunen. Leden hebben toegang tot advies en veel kennis, onder andere door gericht marktonderzoek.
Op de foto v.l.n.r.:
Jeroen van Dijken – coördinator Beleidsadvies INretail, Suzanne Goossen – Head of Retail TUI Nederland & Franchise TUI at Home en Jan Meerman – directeur INretail,